سفارش تبلیغ
صبا ویژن

پاکسازی ریه

1-تمرینات تنفس عمیق

میتوانید با تمرینات تنفسی عمیق، میزان اکسیژنی که به ریه هایتان میرسد را افزایش دهید. مطالعات نشان داده اند که تنفس عمیق بعداز عمل جراحی به هوارسانی به ریه ها کمک میکند و اکسیژن بیشتری به آنها میرساند و باعث بهبودی میگردد. کشیدن نفس طولانی، آرام و عمیق تنها موجب رسیدن اکسیژن بیشتر به ریه ها نمیشود بلکه موجب اکسیژن رسانی به خون میشود تا در سراسر بدن منتشر شود. این تکنیک به آرام کردن فرد هم کمک میکند. همچنین با این روش تنفس خود را تقویت کنید!

2- روغنهای ضروری

چند قطره از این روغنهای ضروری به دیفیوزر یا مرطوب کننده در خانه تان اضافه کنید. چندین بار از این بخار خنک حاصل از دفیوزر یا مرطوب کننده بصورت عمیق تنفس کنید. این روغنها بوی عالی و خواص آروماتراپی دارند. تصور کنید که دارید در حال تنفس، سموم انباشته شده در ریه را خارج میکنید، این میتواند روند بهبودی را تسریع بخشد.

پونه کوهی: پونه فقط در آشپزی استفاده نمیشود بلکه روغن آن برای از بین بردن ارگانیسم هایی مانند قارچ ها و باکتری ها شناخته شده است.

روغن درخت چای: این روغن معروف میتواند موجب تقویت سیتم ایمنی شود.

اکالیپتوس: روغن دیگری از درخت استرالیایی، اکالیپتوس میتواند برضد ویروسها، باکتری ها و قارچها، خواص ضدمیکروبی قوی داشته باشد. علاوه برآن این گیاه سابقه ی طولانی استفاده ی ایمن برای ارتقای سلامت ریه دارد.

نعنا: منتول موجود در نعنا میتواند مانند افزایش فعالیت ریه موجب تقویت عملکرد ورزشی شود. این را در ذهن داشته باشید که مصرف بیش از حد آن موجب گرفتگی بینی میشود.

3- ورزش (خصوصا پیاده روی سریع)

وقتی بشدت ورزش میکنید و نفسهای عمیق میکشید، این موجب افزایش ظرفیت ریه ها و تقویت کلی سیستم قلبی عروقی، ریه، قلب و رگهای خونی میشود. برعکس این موضوع هم صدق میکند و دانشمندان شواهد غیرقابل انکاری دارند که عدم فعالیت فیزیکی، کل بدن را ضعیف میکند و موجب بیماری میشود. به همین ترتیب همه ی ما میدانیم که حفظ شکل فیزیکی خوب موجب پیشگیری از بیماری های مزمنی مانند دیابت و بیماری های قلبی عروقی میشود. حتی اگر به یک دو آرام بروید، شما تنفس را به ریه هایتان وارد میکنید و این موجب جریان خون سریعتر در بدن میشود. برای افرادیکه به تازگی سیگار را ترک کرده اند، این به روند بهبودی ریه ها کمک میکند. اگر در محیطی پر از گرده ی گیاهان زندگی میکنید و از آلرژی رنج میبرید؛ باید در خانه ورزش کنید یا از تردمیل استفاده کنید.

ادامه مطلب...