سفارش تبلیغ
صبا ویژن

7 گیاه قاعده آور

1-ویتامین C

پیدا کردن شواهد علمی مبنی بر قاعده آور بودن ویتامین C دشوار است. بهرحال یک باور عمومی وجود دارد که ویتامین C این خاصیت را دارد. تصور میشود که ویتامین C باعث افزایش سطح استروژن و کاهش سطح پروژسترون میشود؛ که این با تاثیری که بر رحم میگذارد موجب شروع قاعدگی میگردد.

برای امتحان این روش از مکمل ها و غذاهای حاوی ویتامین C استفاده کنید. از جمله منابع ویتامین C میتوان به مرکبات، انواع توت ها، کلم بروکلی، اسفناج، فلفل قرمز و سبز، گوجه فرنگی و… اشاره کرد. اگر از مکمل ها استفاده میکنید، مواظب باشید که در حد مجاز از آنها استفاده کنید، استفاده بیش از حد آن میتواند خطرناک باشد.

2- آسپرین

برخی افراد معتقدند که خوردن 2 آسپرین خرد شده در نصف فنجان آب با کمی شکر و عسل، قاعده آور است. بهرحال شواهد علمی برای حمایت از این ادعا وجود ندارد و منطق این موضوع مشخص نیست. آسپرین بعنوان منعقدکننده ی خون عمل میکند و موجب پریودهای سنگینتر میشود؛ اما بعید بنظر میرسد که بتواند زمان قاعدگی را تحت تاثیر قرار دهد.

3- زنجبیل

زنجبیل یک درمان سنتی برای پریود شدن است و این باور وجود دارد که موجب انقباض رحم میشود. بهرحال این هنوز اثبات نشده است، اگرچه تحقیقاتی مبنی بر تاثیر زنجبیل بر پریودهای دردناک انجام شده است.

مصرف زنجبیل بصورت خام زیاد خوشایند نیست و راه آسانتر برای استفاده از آن چای زنجبیل میباشد. برای استفاده از این متود، کمی زنجبیل تازه ی خرد شده یا قطعه شده را به مدت 5 تا 7 دقیقه در آب بجوشانید. میتوانید قبل از خوردن، کمی عسل یا شکر به آن اضافه کنید.

برای مشاهده سایر مواد کلیک کنید.